Sunday, December 26, 2010

Caution: I'm Not A Part Of Smoking Area !

Assalamualaikum.
Alhamdulillah,aku masih berkesempatan untuk menulis di blog yg tak seberapa ini.

3 hari lepas genaplah 2 bulan aku berhenti merokok.
seriously,ternyata berbeza kecergasan,kesihatan dan pelajaran aku.

sekarang,
aku benci rokok dan perokok yang takde etika.
Rabu lepas aku pergi Taiping nak shopping barang-barang dapur.
balik tu aku singgah satu kedai makan ni.
terbeliak mata aku.
rasa macam nak letup kepala sorang ni.
dah la bawa anak kecik.
jumpa kawan-kawan yang perokok tegar.
boleh diorang gi hembus asap kotor tu dekat anak kecik tu.
wth?
confirm anak tu jadi macam bapak dia satu hari nanti.

sekarang aku buat pengakuan terbuka.
AKU SEORANG BEKAS PEROKOK BAWAH UMUR.

bagi aku.
perokok bawah umur ni taklah ketagih sangat dengan benda alah tu.
cuma diorang obses tengok kawan-kawan merokok.
kalau perokok tegar ni,
pergi mana-mana pun rokok takleh tinggal.
tak bawak duit pun takpe janji bawak rokok.
punya la addict kat benda tu.

tak percaya cakap aku?
try buat kajian sendiri kat diri sendiri dan kawan-kawan.
aku tak tipu weh.
kalau dah berhenti rokok,
confirm hidup bahagia.
aku jamin weh.
bagi aku merokok ni jalan pintas ke kubur.

nak tips berhenti merokok?
lain kali aku post yer.
jari dah penat menaip.
huhu





nothing's impossible

Cigarettes Damage Your Lungs !

3 comments:

  1. Alhamdulillahh , Keep itt up !

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah :)
    Tak ramai budak bwah umo yg nak berenti merokok ni. And you did it ! Tahniah :3

    ReplyDelete