Sunday, December 12, 2010

sayang kamu wahai anak saudaraku ♥

Assalamualaikum,

alhamdulillah,aku masih disini.
untuk menceritakan segala duka dan suka.

semalam rombongan 'Cik Kiah' mengunjungi teratak indah ku,(wahhh)
ada Mak Long,Pak Long,Makteh,Pakteh,Makngah dan anak-anak saudaraku kerana mengikut nenek mereka.
weeee..sangat seronok sebab sebab mereka meriuhkan suasana di rumah.huhu.

kak yah dengan kakak,

kak yah ni kan,,geram aku.
comel tapi mulutnya,
Ya Allah,sangat petah.
huhu,,
adik aku meronda naik moto tapi tak bawak dia.
and dia membebel:
'kau tak bawak aku kau siapla,kau jadi gila nanti,gila sebab naik moto,gila sebab tak bawak aku,gila sebab rindu kat aku,gila sebab busuk.'
haha..
berdekah-dekah aku gelak tadi.

kakak pulak jenis senyap je,
tak banyak cakap tapi cerewet,haha
macamana tu?

najwa

dengan budak ni aku kena tajamkan akal dan pendengaran sikit.
fuhhhh,,
freaking educated.haha
tak pandai langsung cakap melayu.
dok speaking ja.
when i ask her:
'Najwa,can you speak in Malay?'
she said:
'just a lil bit.'
sekolah pun belum.
belajar speaking daripada kartun.
Subhanallah.
anugerah Allah bagi kat dia.
tadi dia menangis teresak-esak sebab kak yah and kakak dah nak balik.
tapi bila aku tanya:
'Najwa,why are you crying?
she said:
'I miss my Mum.'
tetibe je.huhu
and I told her:
'Why not you follow your TokNgah with kak yah and kakak?'
she said:
'I miss my mum but I love my grandma.'
aku pun:
OMG!!
i wonder how she can speaking only because she always watch cartoon.

wahai anak saudaraku,PakCik loves you all.
(pakcik??haha.tua sangatkah?)

1 comment: